جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با اشاره به ترویج فرهنگ رضوی در پیاده‌روی ولایت، گفت: در طول مسیر ایستگاه فرهنگی ویژه کودکان شامل نقاشی و اهدای کتاب در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهمی که هر ساله در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام در شهرستان دشتستان برگزار می‌شود، برنامه پیاده‌روی ولایت است.

وی افزود: حضور گسترده و پرشور مردم باعث شده تا از این پیاده‌روی به‌عنوان یکی از بزرگترین پیاده‌روی‌ها در جنوب کشور نام برده شود.

امام جمعه برازجان بیان کرد: همزمان با ۳۰ ماه صفر و در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا علیه‌السلام، همایش بزرگ پیاده‌روی ولایت با حضور مردم ولایت‌مدار شهرستان دشتستان از سه راهی روستای بنداروز آغاز و تا امامزاده ابراهیم علیه السلام در روستای نینیزک برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اینکه تعداد زیادی موکب مردمی در این همایش بزرگ و پرشور خدمات‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: امسال نیز عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت مسیر ۱۵ کیلومتری را با پای پیاده و با ارادت قلبی به اهل بیت(ع) طی می‌کنند.

امام جمعه برازجان از آمادگی شهرداری برازجان با تمامی امکانات حمل و نقل و استقرار اتوبوس‌های متعدد در مسیر پیاده‌روی برای برگشت زائرین خبر داد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ رضوی، یادآور شد: در طول مسیر ایستگاه فرهنگی ویژه کودکان شامل نقاشی و اهدای کتاب در نظر گرفته شده است.

خطیب نمازجمعه برازجان با اشاره به بالا بودن دمای هوا در مسیر پیاده‌روی، گفت: تعدادی دستگاه خودروی فوریت‌های پزشکی (اورژانس) در مسیر پیاده‌روی ولایت مستقر خواهند شد و خدمات پزشکی را به زائران ارائه خواهند کرد.

حجت الاسلام مصلح با قدردانی از حضور مردم ولایت‌مدار دشتستان و نهادها و دستگاه‌های مختلف در پشتیبانی از این پیاده‌روی بزرگ ولایت، افزود: این پیاده‌روی سال به سال باشکوه‌تر می‌شود، به گونه‌ای که امسال شاهد مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم ولایت‌مدار در این مراسم هستیم.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: پیاده‌روی ولایت شاید مانند پیاده‌روی اربعین حسینی مشهور و معروف نباشد، ولی همان حال و هوا را دارد.

حجت الاسلام مصلح افزود: این گام‌ها روایت دوری و عاشقی است، هزار و ۶۰۰ کیلومتر دورتر از مشهدالرضا علیه‌السلام محبان امام رئوف این‌گونه قدم در راه ولایت برمی‌دارند تا ارادت خود را به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اعلام کنند.

وی ابراز داشت: هر جا حرفی از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام باشد، عشق و علاقه مردم حد و مرزی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha